اخبار روز

طرح آمریکا برای بازسازی ۹۰روزه غزه در مقابل عادی‌سازی عربستان و اسرائیل – بلادنیوز

  • طرح آمریکا برای بازسازی ۹۰روزه غزه در مقابل عادی‌سازی عربستان و اسرائیل – بلادنیوز

    – اخبار بین الملل –

    به گزارش گروه عبری خبرگزاری بلادنیوز، روزنامه معاریو در گزارشی که امروز شنبه به‌روی پایگاه اطلاع‌رسانی‌اش منتشر کرد، خبر داد که یک مسئول عالی‌رتبه در کاخ سفید برنامه بازسازی غزه را در چارچوب طرح جامعی که سازش بین اسرائیل و عربستان نیز شامل آن می‌شود، صورت بگیرد.

    این رسانه عبری‌زبان فاش کرد؛ با وجود طرح این پیشنهاد از سوی یک مسئول عالی‌رتبه آمریکایی اما با این حال برخی از مسئولین آمریکایی از اینکه این طرح بذر بی‌ثباتی را در منطقه برای دوره پیشِ‌رو بپاشد، ابراز نگرانی می‌کنند.

    معاریو در رابطه با جزئیات این امر هم نوشت؛ بریت مک جورج مسئول عالی‌رتبه کاخ سفید ابتکار عملی را برای بازسازی غزه مطرح کرد که جنجال‌آفرین شد، زیرا این ابتکار عمل به‌روی عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و پادشاهی عربستان سعودی استوار است.

    به‌نوشته این رسانه عبری‌زبان: طی هفته‌های اخیر مک جورج ابتکار عمل خود را در چارچوب یک جدول زمان‌بندی‌شده حدوداً 90روزه بعد از پایان جنگ غزه، تقدیم مسئولین امنیتی اسرائیلی کرد و ادعا نمود در صورتی که مسئولین فلسطینی، آمریکایی، اسرائیلی و سعودی عالی‌رتبه عملیات مشترک و تلاش‌های دیپلماتیک همسویی را در دستور که می‌توان ثبات و استقرار را در منطقه محقق کرد به این شرط که اولویت به سازش بین اسرائیل و عربستان سعودی داده شود و مشروط به بازسازی نوار غزه در وهله اول شود.

    در این طرح مسئله سازش بین اسرائیل و عربستان و شاید چند کشور دیگر شورای همکاری به‌عنوان محرک و انگیزه‌ای برای فشار بر مسئولین فلسطینی و اسرائیل جهت موافقت با این طرح و حمایت از آن مطرح شده است.

    عبدالسلام: موضع عربستان سعودی در قبال حملات آمریکا و انگلیس «متوازن» بود

    در چارچوب ابتکار عمل مذکور رهبران فلسطینی باید با تشکیل دولت فراگیر جدیدی متشکل از غزه و کرانه باختری موافقت و از انتقادات علیه اسرائیل اجتناب کنند، در حالی که اسرائیل هم باید متعهد شود که نفوذ محدودی در مناطق نوار غزه داشته باشد و این کار را صرفاً در شرایط نیاز امنیتی انجام دهد.

    انتهای پیام/+

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا